tisdag 7 april 2009

tenta ,

jo nu har jag pluggat matte B ett tag, och jag är nu inne på min tredje vecka. jo det har gått si sådär. eller ganska bra trodde jag. ni vte när man gör talen i boken känns det så himla bra, ch man känner sig tom som ett mattesnille ibland. "Waaah, hur kund ejga få IG på gymnasiet, så svårt vart det inte egentligen"

Sedan sitter man här inför tentan och hoppas på att bli godkänd, kanske tom ett VG på provet. Nervöst klickar jag på knappen som säger" gör prov", och fyra timmar har jag på mig. Första frågan är jätte enkel, det vart ngt med sannolikheten att göra. hmm YES! och jag scrollar ner och det är ungerfär 15 frågor till? tror ni att jag kan någon av DEM? neeeeeeeeeeeee! de är jätte svåra. from att jag suttit igång gör-prov knappen så har jag fyra timmar på mig. panikslagen är jag allt. Ringer Samsom och hjälpa mig, men hinner inte eftersom att han har själv en presentation att jobba på. men han tipsar mig på Sahan som är min granne. ååååh jag älskar sahan för det.. hit kom han och hjälpte mig med provet.. i'm so happy. så här satt vi tms och löste uppgifterna tsm... och jag tänkte duuuuuh.. det va inte så svårt iaf det är bara att fokusera och sluta få panik hela tiden.

men en fråga återsår bara. varför är  proven alltid svårare än boken trots att det typ är samma uppgifter? = /

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sup girl. Yea definitely! we gotta stay in touch :)

. v i c t o r y . sa...

naaajs ska kolla in det där..