tisdag 14 april 2009

den speciella kammen ,



idag hämtade jag ut ett paket på posten...roliga leksaker vart det. efter att vi utfört vårt ärende på posten hängde jag hem eftersom att jag skulle hämta min speciella kam.. haha den är verkligen speciell på riktigt. det är dne kamen ni ser där ovanför.
jag googlade den på matchade "får kam" och denna bilden kom fram.. hahaha så jag kammar mig med en får kam? = D

nej men seriöst den jättebra. vi afrikaner. hel afrikaner då helst, använder denna när ska platta håret. det går till så att du sätter plattan på spisen. på maxat 6, men jag har en 12:a hemma. lägg kammen på plattan ungerfär 20 minuter sedan är det bara att börja platta håret. men det jättejobbigt för att man måste ju såklart dela upp håret i ungefär sex delar.... och efter varje del så lägger man tillbaka kammen på spisen i yttligare 20 min. ellerhu jobbigt, emn det blir fint resultat sedan. rakt och fint. det är mycket än att permanenta håret. slipper alla kemikalier ; )

och nu sitter jag och gör det själv för att mamma orkar inte hjälpa mig, och gissa om jag sitter och ber att jag inte ska bränna mig. typ står och sjunger; aaa--oo--hii-kaaa--llaa under varje drag. skallen blir jätte varm ju, och jag svettas i händerna. snacka om rädsla!
HAHA jag är lika rädd som jag va när jag va liten. då vare värst jag satt aldrig still och mamma flippa på mig och tillslut så blev jag bränd på pannan. haha kommer ihåg min dagislärare frågade vad som hade hänt? Jag tänkte hon skulle aldrig förstå, hon har väl aldrig hört ngt människa bränna sig av kam. HAHAHHA...

haha ni som är intressearde av att köpa en får kam kan köpa på AFRO-CARE eller sääkert på något ZOO. = D

gotta go and burn my hair now, i'm sure it's been 20min now ; )



4 kommentarer:

MyCollegeLife sa...

Ouff den dar kanner ja igen...fett jobbig. Det finns ju en elektrisk variant nu :)

. v i c t o r y . sa...

haahha jasså? den har jag aldrig hört talas om, är den bättre eller?

pussss

MyCollegeLife sa...

Ja absolut..!

. v i c t o r y . sa...

haha i gotta buy this one then...