torsdag 22 januari 2009

tur att man kan tenta upp de misslyckade resultaten,




för er som går ett 1,2 eller tredje år på gymnasiet. jag tipsar er. slappa inte. det är absolut inte värt det. jag slappade nästan hela ettan och tvåan. men i trean kände jag nej, vad har jag gjort ut av min skolgång.. jag har alltid vart en plugghäst annars... jag tävlade jämt mot mig själv och de andra i klassen för att lyckas få bra betyg. för att göra mamma och pappa stolta, men främst för mig själv, för att jag visste att det skulle vara värt det i slutändan även om jag aldrig va ute och hängde med mina vänner. PLUGG PLUGG PLUGG va det enda som gällde. jag tittade tillbka nyss på mina betyg, det ser inte alls bra trots att jag har hur många VG:n som helst och ett få tal MVG:n.. det är inte det som räknas utan jag vet att jag kunde fått finare betyg. de som blev IG och G kunde jag lätt presterat till ett VG tom MVG men lilla jag valde att slappa för att jag vart trött. vart inte värt det det minsta alls. menjag är sååå himla tacksom att man kan tenta upp sina ämnen. och gissa hur många ämnen de blir för att jag ska bli helt nöjd! 12 enkla ämnen! och det blir till att börja med.

PANIKÅNGEST. but i otta do what i gotta, innit?



jag säger bara study hard... it's worth it. och som man bruka säga knowledge is power?!


1 kommentar:

. v i c t o r y . sa...

yepps det ska jag ta och göra.. ska bli härligt att ställa ordning på hyllan ; )