fredag 14 november 2008

Stockholm- audition

Detta va inte i Sthlm utan Mallorca.Ville bara lägga in denna bild för jag saknar värmen hihi c( ;




En timmes sömn va inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag vaknade av att min mobil ringde. det Var Tress. Ja hon påminde mig om att ansöka till Göteborgs Högskola idag. Vilket jag hade tänkt göra efter att jag skrivit klart detta blogginlägget.


Jag tänkte berätta om hur dagen igår blev till.

Det vad tänkt att jag skulle vakna 05, men lilla Tress väckte mig 04 så jag kund inte somna om igen. förstod ej varför trots att jag va otroligt trött hade bara sovit i 2 timmar. satt uppe och läste in mina maus hela naten. Allt skulle ju sitta PERFEKT! Aja jag tänkte nu när hon ändå har väckt mig så kan jag väl passa på att läsa in Tre systar av författaren Anton Tjechov. När klockan slog fem hoppade jag in i duschen och läste in text 13 framför spegeln ett anatl gånger. En liten del av texten lydde såhär:


"Hur kan du förneka det. Du gjorde det med mig. Här. Du gjorde det. Du erkände att du älskar makten. Ditt bemyndigande. Att avika. Att hitta på. Att överskrida. Att överskrida de normer som är etablerade för oss. Att du tycker att det är charmigt att ifrågasätta den. Men du borde verkligen ifrågasätta den. Du kan välja att göra sånt som äör bra för din karriär: Du ger ut en bok, du får en fast tjänst. Du kallar dina mått och steg för att nå dit för oskyldiga ritualer. Och du vidtar dina mått och steg fast du tycker tat det är hyckleri".


Efter att jag dushat klart gav jag Mo en adjöpuss på munnen och så sprang jag till vagnen.. Å jag träffade på mamma på vagnen så hann och önska mig lycka till ännu en gång.

Träffade Tress på centralen vi hämtade ut våra biljetter så snabbt osm möjligt.. vi Satte oss på tåget som gick igång 06:00. På tåget satt vi och övade in våra texter. Inte kunde vi sitta ner och öva vi gick runt lite i tåget och viskade lite högt för oss själva. Det såg lite roligt ut. Efter en tre timmars lång resa gick vi direkt till ett apotek och köpte ut lite tabletter till mig för attd e hade tagit lut hemma. Sedan satte vi oss på ett Café i Stockholms Galleria där vi beställde ngt varmt att dricka. En Chai-latté till mig. Mmm! Elmaco tack för att du lärde mig denna dryck. Så gott och mysigt det smakar c( ;
Vi tänkte att vi skulle ställa oss på plattan och showa för att peppa upp varndra riktigt och för att det behövdes men det blev aldrig av. Tiden gick så fort vi hann ej så vi var tvugna att ta röda linjen mot Ropsten och Sedan hoppa av på Karlaplan där teaterhögskolan låg.
tress som har slutat röka va själv stressad och nervös och va tvungen att skaffa sig något bloss på något sätt igår iaf. Utanför skolan igår skrek vi så mycketvi kunde och spelade ut så mycket vi bara kunde. SHIT va skönt dte var att skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiika!!! =0
jag va ju så jäkla nervös igår så att det ine var sant. Inte visste jag att man kunde bli så nervös. Jag ville inte ens käka mat. Oc ni som känner mig riktigt bra vet att jag aldrig är nervös för att hålla tal eller så. Men igår .. ni skulle bara sett mig = / Runt 13.00 vart det samling och vi fick reda på hur allt skulle gå till och vi fick träffa alla fem jurymedlemmarna. De va ju as snälla och trevliga. Jag kna säga det värmde verkligen och jag blev lugnare när vi fick se dem.
Lana och Linn som skulle ta hand om alla sökande hade lagt upp listan på vilka som skulle gå in först jag och Forstesa hamnade ganska långt nere. Det va tur som vi hann öva lite till. Efter 1,5h så va det nästan vår tur. Vi ficm gå in i övningrummen som låg näst intill varndra. Jag kunde höra Tress öva in sina texter och hon mig också. Jag som skrek som en kossa därinne. 5min senare hör jag att det blir tyst. Tress har fått gå in för att framföra sina scener. OMG tänkte jag, det är min tur snart = /
Victoria. 803. Det va mitt provnummer. det är din tur nu... AK AK AK AK AK!!! Jag är skit nervös sa jag till henne.. Jag vet. jag har själv vart med om detta sade hon.. Hon va själv skådespelare. Hon gav mig en klapp på ryggen och sa ta en djupt andetag och lycka till.
jag öpnnade dörren.
heeej Victoria välkommen sa alla i juryn! hej sa jag. är du nervös? Jag bara: Ser man inte det och log? De bara jo lite det är ingen fara, alla har vart nervösa. Du har alltid i världen. ta ett djupt andetag. Jag sade att jag hade valt att börja med text 13.
Jag gick runt litei rummet och försökte lugna ner mig och sade till mig själv. Shit Vicki. va där det med dig? Det enda man hörde i rummet var mina klack från mina stövlar. sedan vände jag mig om och körde till... "Hur faaan kan du förneka det? du gjorde det med mig. Här. Du gjorde det. Du erkände att du älskar makten. Ditt Be Be be bemind... Ditt.. ( Tyst)
En i juryn läser av min text och säger: Ditt bemyndingade. DUH självklart kan jag säga det ordet men det ville inte bara komma ut för att jag och Tress hade skämtat om det ordet tidigare samma dag...
Sedan säger mågon i Juryn. Du behöver nog inte stressa så mycket flr du kan väl texten i ditt hjärta. Jag bara . Ja självklart. Han säger bra. ta ett djupt andetag igen och kör din grej. Ett sista andetag ochj ag va igång... Då gick det ju jättebra utan att jag stannade till eller något : )
Juryn tackade och bad mig gå ut och vänta ett tag. efter ett tag kom en i juryn sa. tack Victoria vi är jätte nöjda det blir bra så. Njaaa, så det gick ju nästan galant om jag inte hade hakat uåå mig där i början och jag är faktiskt lite stolt över mig själv som gick in där och gjorde det. =)
Ja s¨å jag och Tress gick nöjda därifrån så gled vi in till stan igen för att käka massa god mat på Kungshalen. Vårt tåg skulle gå 20:00 så vi hade fyra timmar på oss. Stan är ju så himla stor i Stockholm så vi gick runt ett tag och kollade på en modevisning som höll rum på gallerian. Inte så fräscht. eller det va faktiskt inte min stil på kläder. det var för mycket helt enkelt. HAHA jag och tress stod och skreeeek så högt vi kunde på centralen det av ju hur skönt osm helst HAHAHA. vi tänkte vi gör det.. ingen kommer ändå inte känna igen oss... Men Nej juste. kom vi på sen. Tress är ju känd för Roxanna så folk tittade ju på oss såklart iaf. MEN MEN screewscreew.. vi hade iaf as ball = )
Efter det så träffade vi på Victor. Tress kompis. As snäll snubbe att glida med. Han vart verkligen en bussy man.. Han är modell, skådespelare och gör egan filmer. Han hade redan gått på sex castings denhär veckan. Vi vart på en av dem igåår och kollade. Då han skulle vara klädmodell. Häftig kille då asså. Jag blev verkligen intresserad om allt han hade på gång så himla mycket. Vi hade lite gemensamt. Han vart halv Ugandian och hette Victor och vi båda gillar film höhö...
Iaf nu är det bara att vänta på svar, det får vi om några veckor... Jag har inte alls för höga förhoppningar eftersom att de vart så himla många sökande och alla var skiiiiiit grymma. man såg ju dem öva då och då...
Ska dra till Mammsen nu pussåpuss (L)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej... Jag är en random besökare som söker efter författaren "till text 13" Jag har sökt på allt som har med denna text att göra men kan inte hitta vem det är som skrivit den. Tänkte bara fråga om du har en aning? det skulle vara underbart att få reda på detta då jag håller på med ett skolarbete. /random person ^^

"Hur kan du förneka det. Du gjorde det med mig. Här. Du gjorde det. Du erkände att du älskar makten. Ditt bemyndigande. Att avika. Att hitta på. Att överskrida. Att överskrida de normer som är etablerade för oss. Att du tycker att det är charmigt att ifrågasätta den. Men du borde verkligen ifrågasätta den. Du kan välja att göra sånt som äör bra för din karriär: Du ger ut en bok, du får en fast tjänst. Du kallar dina mått och steg för att nå dit för oskyldiga ritualer. Och du vidtar dina mått och steg fast du tycker tat det är hyckleri".

. v i c t o r y . sa...

DET VET JAG FAKTISKT INTE OM? = /