lördag 22 november 2008

Jag vill bli bra.





Satt mig i ett varmt och härligt bad. Med massa skum och ljus. Det var ett bra tag sen och jag tänkte måste unna mig lite mys innan jag drar till jobbet. Det hjälper säkert eftersom att denna dagen kommer bli slitsam. Bre du vet själv hur mycket jag snackar om att ett hett bad med skum är viktigt... Har du börjat använda badankan än som jag köpte till dig?
Att bada är det skönaste jag vet. Det får mig att tänka över saker och ting. Det är ju nästan som en meditation för mig. Filosofera är typ det bästa jag vet. man går från tanke till tanke till slut hamnar man påen sådan tank som bara är helt sjuk. Hur som helst idag tänkte jag väldigt mycket på vad jag ville bli, eller rättare sagt bli bra på. Och jag tänkte, det finns alltid något hos någon person i min omgivning som är bra pånågot jag hemskt gärna också skulle vilja bli bra på eller iaf bättre. Så tänkte jag typ rabbla upp sådant ...

Jag vill bli bra på att laga mat, lika bra som min mamma. Seriöst hur lyckas hon göra mat så att den verkligen smakar och doftar gott? Spelar ingen roll om jag står jämte henne och kollar, den blir aldrig lika bra.
Jag vill bli bra på att fatta bra beslut, lika bra som min pappa. Han är en vis man han. Nog den visaste jag känner. Alltid när jag gått hemifrån pappa känner mig en aning smartare i skallen. Tack för alla råd Pappa.
Jag vill fktiskt bli bra på att räkna matte, lika bra som de där kinserna cindy och Wangie. Det skulle vart så skönt då skulle jag sluppit alla IG:n och jag skulle lätt läst Ma C då.
Jag vill bli bra på attspara pengar, lika bra som Johnson. Han jämt varit duktig på det sedan barnsben. Alltid redig med vart enda minsta öre. Jag kan säga att jag e på god väg själv.
Jag vill bli bra på att dela med mig av mina saker, tro det eller ej men lika bra som lilla Cassandra. Hon dela jämt med sig av sitt lördagsgodis trots att det liger kvar en cola godis i påsen som biter hon av hälften och säger "här får du vicki" eller så vill hon handla själv för sina småmynt som jag sparat här hemma. Om hon e sådan nu, hur solidarisk kommer hon bli när hon blir äldre? Ett väldigt bra karaktärsdrag för en ung ålder tycker jag iallafall.
Jag vill bli bra på att följa mina mål, lika bra som två vänner som står mig väldigt nära är. Sabrina och Izzy. De här två individerna har så mycket i sig. Sabrina har dragit till Polen för att plugga tandläkare och izzy ska alldes snart till USA för att plugga mode/design eller psykologi. De här flickorna tevkade inte en sekund på sina mål. Fortfande vill de nå dit och de beundrar jag de för. Själv kämpar jag för mina mål, men att se på dem blir som min inspirationskälla.
Jag vill bli bra på att hålla reda på saker och ting, lika bra som zeljka. Hon vart alltid den som höll reda på proven som antecknade under varje lektion och såg till att få allt gjort i tid. Jag ångrar verkligen att jag inte körde samma race som henne i gymnasiet. flickan fick tom stipendie på stundentdagen. jag är stolt över Zeljka iaf <3.
Jag vill bra på att glömma bort vissa saker istället för att haka upp mig på dem. lika bra som Amal Juman. Den där tjejen har verkligen sin stolthet och struntar i att sitta hemma och deppa och uttrycker Life goes on shit happens. Men i själva verket är det ju egentligen bra att tänka så.
Jag vill bli bra på att överklaga saker och ting, lika bra som Nuran. Ni ska bara veta hur duktig hon är på begära och att överklaga. Hon får sin röst hörs och vinner till slut. Jag som själv är bra ¨på det brukar själv be henne om hjälp om min mobil har gått i bitar.
Jag vill bli bra på att vara kreativ, lika kreativ som Joanie. I stort sätt är hon väldigt kreativ när det kommer till allt. Det finns så mycket hon kan göra om istället för att göra sig av med det. Tex ett plagg eller något muntligt tal. Hon lyckas alltid få det snyggt. Hajjaru?
Jag vill bli bra på att slänga på mig kläder fult även att det ser snyggt ut samtidigt. Lika bra om du lyckas alltid pull it till något snyggt. I like your style, have I told you that? Du är väldigt unik i din stil, precis det jag ha sagt till dej många gånger att jag själv vill vara. I dig!

Nu orkar jag faktiskt inte hålla på mera, men det är knappt början på min lista. men jag sdär tänkte jag i mitt lila bad. Kul att jag fick ihop lite namn på folk jag skulle vilja bättra mig av också hihi. = D
Men jag antar att alla är bra på något tänk om man skulle vara bra på allt? Det skulle ju fasiken vara skit tråkigt. Jag skulle nog tröttnat på mig själv?! Tror iaf på att alla är bra på något, men ingen är bra på allt.

1 kommentar:

- B r e e - sa...

Nä asså nä men liksom..slooota no! :p :$ HAHA.. jag vill vara lika muntlig och grym i tal som dig. Jeffla retorik-människa, du skäms för ingenting, eller nja nästan ingenting ;) El maco sure, gots tha flow in clothes :O ALLTID pulls it off, jädrans azeri, don't lägg down ur creativity.