fredag 1 maj 2009

UNICEF ,




efter att kollat på humorGALAN så tror jag att måste bli världsförälder. vi måste sluta snåla.
kom igen, hundra kronor i månaden skadar väl inte? jag tror jag registrera mig i juni månad.
jag tror ej vi människor i I-länderna förstår hur ba vi har det här. vi slipper vandra mil för att hämta vatten för, mat, dsuch och tvätt. här räcker det med att vrida på en kran så forsar det ner en massa vatten. tänk så sjuka de blir därborta? här får vi gratis sjukvård till vi fyller 20. det är sjukt bra hur vi lever. varför var det tvunget att bli såhär? ibland är vissa saker bara sååååå himla orättvist. det ska bli skönt att åka ner till UG i sommar. hoppas jag hinne åak ner till byarna. detta är ett måste. got2 switch some air. jo jag måste uppleva den andra miljön för en stund.
tänk på hur bra du har det här i Sverige. snälla ge det bara en minut! Vi behöver inte oroa oss över utbildning medan de gör allt för att skaffa fram pengar för kunna gå skolan. och här i sverige är det obligatorskit att gå grundskolan OCH vi får pengar för att gå på gymnasiet. OMG jag är nästan chockad över hur bra vi har det. ALDRIG SKA VI KLAGA! det finns alltid någon som har det 100 gånger värre än oss. jag ska bannimej skänka minst 100kr i månaden iaf.


bli du världsföräldrer du med! (L)

2 kommentarer:

- B r e e - sa...

vad duktig du är.. inspirerande! love u bogere

. v i c t o r y . sa...

yeaaaaaaaaaps! det är med på min göra-lista!