torsdag 7 maj 2009

foooooooul



mmmmmmmm. bilden ovan är definitionen till vad foul är för något. jo jag har tjatat om hur gott det är. fast det är lite hamos på bilden med ser jag. bebizen är och fixar det nu, gissa om jag ska äta? veeerkligen det örtjänar jag. trots att klockan är strax över elva.
jag råder er alla att testa den fantastisk goda rätt.
Jag har ju en libanesisk pojkvän, och han lärde mig detta. som jag äter detta typ varje dag, lika gott varje gång. men godast är den när hans mamma lagar den dubbel mm, trippel mmm. måset jag även tillägga.
Foul är alltså krossade böner, och lite kikärtor tror jag också. sedan häller man på lite olivolja. hacka grönsaker som gurka, tomater och lök och lägg brevid. och det allra viktigaste är då Libabrödet som man greppar själva bönorna med. åååååååh så gott det är.

Jag kommer ihåg när vi tjejerna var i sthlm och käkade i kungshallen och jag ställde mig of course i kön där det fanns libanesikt mat. så frågade jag efter foul. haha som de garva åt mig. tror nog att de blev lite chockade som frågade efter det. 1 för att jag var african(typ bara araber som vet foul är) och 2 för att de klassas som frukost.
men jag äter ju det dygent ruunt. det e så gott. men tyvärr hade de inte foul, och de stod och drev med mig hela tiden för att de tyckte att det var kul att jag ville ha foul medan alla andra beställde lamm, kokött, ris osv. hahaha


menmen nu är snart foulen klaar. catch you later pussar! ;D

2 kommentarer:

Laila sa...

ahhh fooooul e såå jävla gott.. med sån där pta bröd och kött till, wow, d vattnas :P

Laila sa...

haha, javisst är det :p

jag är från marocko. Och du själv? =)