måndag 15 december 2008

question mark. (?)



Är jag värdig allt det här? Hur kunde du säga att jag är falsk? Varför fick min käre bor sitta inne alla dessa år? Han muckade i år, vad fick 
han ut av det? Hur kan du göra såhär mot mig? varför golade du ner alla sådär?
Johnson, varför beter du dig så? Varför undrar jag så mycket? Jag fick ont i huvudet ida, jag trodde att akupunkturen skulle läka min sjukdom?
Varför kom jag inte in på handels-akademin detta år? Varför brinnner jag inte lika starkt för detta ämne, jag som trodde att jag ville syssla med något i den branschen? Varför har jag inte fått svar från Teaterhögskolan, har du det Fortesa? Lever han ett säkert liv nu? Du ska ju ändå gömma dig efter all de åren eller? Varför hittar jag inget annat extra jobb som jag kan försörja mig på, varför nöjer jag mig inte bara med gatuköket, nu när jag trivs så himla mycket?  Varför är jag så beroende av is? Är jag och Mommo ämnade för varandra eller ta det slut nästa år?  I vilket land vart han bortrest i år, fick  han polisskydd? Det känns som om att mitt huvud ska EXPLODERA, varför kompis? Vänner kommer och går, varför? Hur många RIKTIGA vänner har man egentligen? Är det bara Izzy och Joanie? Varför känner jag mig lyckligt lottad ibland, kankse för att jag lärt mig att uppskatta allt här i världen, även av mina "dumma" misstag? Vet du vad, jag tror nog det är du som är mest falsk. Men det är lugnt jag kommer la över det lika lätt som vanligt- Som det står ovan "vänner kommer och går"  ska vi STRYKA ett streck?! 
Varför skilde sig mamma och pappa sig 1997, och varför tog jag det inte så hårt som alla andra småbarn bruka göra trot, trots att jag bara var var sju?
Varför bloggar jag ens om detta. Varför läser du bloggläsare detta?
Är det ens intressant att läsa detta? Tycker du?




3 kommentarer:

darlene sa...

jag tycker :D

- B r e e - sa...

as intressant! Bättre och bättre blogg-inlägg för varje gång kära du. :-) Blir nyfiken på många av funderingarna. :/

. v i c t o r y . sa...

hihiih daankiies = )