tisdag 23 december 2008

"titta jag gör allting nytt"




The Lord is Good!

Nu på senaste har jag börjat gå väldigt mycket till kyrkan. Och jag är så himla glad att jag tagit tag i det nu. Att jag ens kunde klaga på att var trött att gå upp ur sängen. Det är det dummaste man kan göra ju. Man ska alltid ha tid för sin Gud, för sin tro om man verkligen vill tro på den.
Jag älskar Gud! The Lord is Good. Att jag har fått en starkare kontakt med Gud är välsignelse. I'm so proud. I believe that I am favoured <3
Jag förstår nu varför jag alltid bryter ihop när jag sitter i kyrkan, i can finally say that I feel his presence. Jag bryter ihop. Tears of joy. That is what it is. Halleluja!
I bow down for you my Lord.  Almighty! Jag ryser så underbart det är att vara kristen. <3<3<3

Häromdagen satt jag och Izzy, min käraste vännina och disskuterade om Jesus hur mycket han gjort för oss människor. Herregud, måste jag säga! Vad han gjorde. Som han sa till Moder Maria "Titta jag gör allting nytt". Detta yttrade Jesus under de sista timmarna i hans liv. Då han piskades- total tortyr fick han genomgå med andra ord. Hade detta vart jag hade jag aldrig agerat som honom, det tror jag inte någon gjort. Jesus är underbar. Say Amen! ALDRIG ska jag som kristen glömma vad han fick genomgå och hur mycket han offrade för oss människor. Jag får tårar i ögonen av att bara tänka  tanken. Jesus gjorde verkligen någonting nytt.
Hur som helst jag är så himla glad och stolt att jag är kristen och jag är på god väg nu känner jag.
Men en sak slog mig, det brukar jag faktiskt tänka på. TJ som predikade lite smått i Söndags sa det att det är viktigt att hålla sig kvar i Guds-atmosfären.  Han yttrade något i den här stilen och det är så sant:
För att få vatten till is så måste man ställa in vattnet i frysen. vattnet måste hållas kvar i kylen utan att det tages ut. Man ska inte ta ut och in vattnet hela tiden. Utan den måste ligga där konstant i den atmosfären  för att den ska förbli is helatiden. 
Det är precis så för oss troende människor vi kan inte bara gå ut och in hela tiden utan vi måste stanna i Guds-atmosfären. Det representerar en God troende person. Så jag ber varje dag för att hålla mig kvar i den atmosfären för det vill jag.
Izzy nämnde att "Gud är förmodligen trött på oss alla människor som sviker honom hela tiden, som också förlåter oss". Hon sa typ.  "Vicki det är typ som att Mommo skulle vara otrogen mot dig varje dag- Du kanske förlåter honom men inte 7 x 77?? ".  Det som hon sa är verkligen sant. Jag hade aldrig pallat med så många gånger. Gud är stark som tar så mycket skit från oss människor. Jag vill verkligen sluta synda och jag lovar att verkligen försöka göra mitt bästa för att inte svika min Gud. Samt förlåta andra människor. 
Izzy berättade även om en liten flicka som blev våldtagen av en man. Samtidigt som denne man våldtog flickan skrek flickan. "Jesus loves you". Och flickan förlät honom. Fatta ni? Och vi vuxna människor ska spela över så fort någon snackar skit eller liknande. 
Som man brukar säga; Att förlåta är Gudomligt!


God bless.

Inga kommentarer: