torsdag 5 mars 2009

the lugna gatan ,

Ja, så hur ska man summera denna dag korthugget?Hm, kan väl köra den från morgon till nu?

Jo, jag väcktes av att min mobil vibbrerade, runt 08:30 si sådär. Det var min chef. Av någon konstig anledning frågade han mig om jag skulle jobba lördag? Jag ba, öh AAA, Det är la min alldeles egna dag eller? Han ba Ja, men det står ditt namn på almanackan här!!! (Står namnet på almanackan så ska man tydligen inte jobba den dagen)Okej då måste det blivit något fel ? hejdå!

Och jag hatar när folk ringer mig tidigt på morgonen och säger onödiga saker när jag har planerat att vakna sent. Inte för att jag skulle vakna sent för jag skulle på en jobbintervju (Lugna gatan) idag med, men jag hade ställt klockan på 10:00Men men, vad ska man nu göra två timmar tidigare vaken, som inte var planerade? Gjorde ordning mig en frukust. Havre gryn med blåbär sylt. Yummiyumyum. Och sedan blev det också lite sit ups av tiden som blev över.

Jag kan säga att jobbintervjun gick prima, kände mig stolt som kunde uttrycka mig så bra utan att fjäska till en massa som man alltid brukar göra på intervjuver. But this time, i was 110% real.Dessutom så kände han som intervjuade mig min Bror och Pappa så de blev + i knaten där kan man säg. Men men, den här David som jag pratade med, berättade att jobb var svårt att ge nu på grund av vissa omständigheter. Typ att kommunen tror att Lugna G atan inte uppfyller det konceptet som de står för att alla som håller i det är kriminella osv, därför ligger de inte så bra till ekonomiskt sätt eftersom att kommunen inte vill fördela några pengar till dem. Det är ju synd för det är ju detta man måste satsa på! Hur som helst. Lugna gatan släpper en dokumentär om Lövgärdet till sommarn någon gång, då ska dessa politiker få se vad som verkligen försiggår.

Hur som helst jag kan iaf få en praktikplats där och är jag inskriven på arbetsförmedlingen så kan jag på något sätt få någon typ av lön via Arbetsförmedlingen. Det ska bli cool att komma igång, det verkade vara ett härligt gäng, och det här med ungdomar är ju min nya grej typ!

Inga kommentarer: