torsdag 4 juni 2009

to the fullest ,




för tre år sedan var jag 17 år gammal. måste bara säga vilken liten unge jag vart, det har vi alla och det är några fortfarande också. inte jag. jag är vuxen. för tre år sedan var jag inte alls som jag är idag. såg inte livet på det som jag såg idag.
jag är stor flicka nu. jag är en kvinna. jag måste även nämna herrens namn. Herregud! vad jag har mognat. vad i all sin dar hände? jag är så braa. jag är nöjd med mig själv och vem jag är idag. till vem jag formats till. finns ingenting jag skulle vilja ändra på. inte vad jag kan komma på iaf. inte ens min kaxighet, för den behövs där ibland. Ärligt talat så tycker jag att jag är en bra person. Jo ni får gärna lägga kommentarer sedan och tycka att jag skryter eller så. men milda makter vad jag är bra ; D

neeeeeej, men idag slog det mig faktikst annars hade jag inte suttit här och babbla om det. men small, gjorde det. hur har jag blivit sådan här egentligen? troo det har med min omgivning att göra. jag har er att tacka för, och mest av allt Gud som hjälpt mig att gå igenom allt det här jag gjort.
jag måste även påpeka att jag har inspirerats av böcker, filmer , citat och av andra människor that have reaaly made a big impact in my life.
som sagt, jag ser saker och ting ur annat perspektiv om man jämför med hur jag vart för tre år sedan. tror också att det handlar om att jag själv vill bli en bättre person. jag vill bara hjälpa människor. jag vill att alla ska må bra, bättre än mig själv. det är sjukt hur jag kan vilja sätta mig själv i en svår situation istället för att se någon annan i den. jag vill hellre må dåligt än att se min mamma eller pappa göra det. om ngt hemskt skulle hända mig och exakt samma sak på min kompis så tycker jag mer synd om kompisen. jag vill inte att någon annan mår dåligt. jag vet att detta inte har med mogenhet att göra utan mer omtänksamhet.
JAG LOVAR, jag försöker inte leka super-hero-woman.
men jo, jag vill leva mitt liv till fullo, och det tro jag att jag gör när jag gör något jag älskar och mår bra av. vilket är att få människor i min omgivning att må bra! (L)


sedan har jajg upptäckt att jag lever ett bra liv, aldrig mera ska jag vara skeptisk över hur mitt liv är. det finns alltid någon som har dte 100 gånger värre än mig själv.

Inga kommentarer: