lördag 25 oktober 2008

Vadå, jag vill gifta mig med min kusin?!











fyyy fy fyy fyyy, Fyfaaaan vad äckligt!


Pardon, moi expression! Men det är ju fan inte mänskligt...
Nu efter att jag fick läsa Bree's blogg och kickade lite i hennes kommentarer där elmaco hade skrivit några rader om att hennes kompis "VILL" gifta sig med sin kusin =/ Ek, där slog det mig verkligen. Jo, jag började tänka.... Ussscch så äcklar det mig verkligen hur de här människorna låter sina döttrar gifta sig med sina kusiner eller farbröder.

Vadå, hej jag heter Victoria och jag har barn med min pappas bror som är 49 år gammal? Eller denna... Nej, min farbror är min man numera = /

Äh, jag tycker bara synd för de här flickorna som blir tvingade att gifta sig med sitt kött&blod och sedan spelar för alla sina andra vänner. "Nej, men jag älskar honom verkligen. Jag har känt honom sedan jag var liten" ÖÖH, VADÅ TVÄR SKUMT OCH SNUSKIGT??! Men samtisigt, vad ska de säga, jag vet ej hur det är, jag vet inte hur det känns att vara i deras situation???
Så snälla Gud hjälp de här små oskyldiga och olyckligt kära flickorna från den här skamma ... Hm vet inte ens vad jag ska kalla det?!
Inte nog med det. Så finns det såkallat heders mord också.
Vanligast är uppfattningen att hedersmord består i att fäder eller andra manliga släktingar dödar kvinnliga släktingar för att dessa har haft en relation med en man familjen inte godkänt, eller för att de inte vill följa familjens religion och tradion. Riktigt sjukt = /
Vi har ju två väldigt kända heders mord här i Sverige, Fadimemordet och mordet på Abbas Rezai. R.I.P (F)

Men hallå! How sick isn't that? Vi lever under 2000-talet är det inte dags att bara släppa det nu eller, låt människor själva få bli förälskade i vilka de vill.. Jag mena orka tvinga sig själv att älska sin kusin eller farbror...

Nu kom jag även tänka på när jag och mina vänner satt och chillade i lägenhet i Bergsjön, då en liten 14 åring flicka blivit nerputtad av typ hennes farbröder från andra våningen... Stackarn, i ögonen på henne kunde jag se henne rädsla. Hon ramlade inte ner av misstag som männen talade om till polisen. Skit hemskt!
men bara Gud vet vad hon hade gjort som hennes familj inte "godkänt". Sjukt att man kan gå så långt, jag menar även när det kommer till sitt egna kött&blod..bara "whoops" ner med dig!!! = /


Asså vi ska inte ens gå in på könsstympning, typ det hemskaste av allt. Vadå vi syr igen kvinnans blygdläppar så får mannen tränga igenom när han tar hennes oskuld. Man ska ju bara veta vilka processer kvinnan får igenom. RIKTIG SMÄRTA!
Först att man syr ihop blygdläpparna, sedan att hon bli lämnad ensam i en grotta för att läkas om hon inte hinner dö av stympningen. Man kan ju få infektioner och de svider som fasiken när man ska pissa och sedan att finns det chans att hungriga hyenor kan komma förbi.
Men det värsta är la ändå när mannen ska tränga sig igenom som sagt.. AJAJ!
  • Den person som uppfann den här idén måste fasiken själv få uppleva att bli könsstympad, förhoppningsvis kanske den drar tillbaka idén efter all smärta.

DUU bree! prata med din kompis! HMMMMMMMMM!! = 0

i'm out* / victory

1 kommentar:

. v i c t o r y . sa...

Nej men usch vad hemskt!!! = /