tisdag 7 juli 2009

UG IN PICTURES

Asså snacka om ostressade kossor. de kunde bara stå där mitt i trafiken och orsaka värsta långa trafiken.. muuuuuuuuuuuuuuuuuuu på dig med!!!

till den finare sidan av kampala city.


det var verkligen skillnad på den fina och sämre sidan. luften och allt!

varje år utser man en bank i kampala. denna var the bank of the year, förra året.

just a regular Sunday. it really shows!

MAMMIE NE NZE!

vicki, kusin, pappa. in teh village

jag och världens blygaste kusiner. SKOJA INTE!

Vi kollade mark och hus. jag var inte så intresserad, ville mest ta kort på allt.

den här taxin var verkligen en upplevelse. här satt man 14 pers som skulle åka till olika platser. tänk er 32 grader varm ute och alla stank i taxin i 50minuters ride påväg till entebbe. i survived.

SÅ KAN DET GÅ!

Pappas galma hus han ägde. byggt för 20 år sedan typ. inte vågade vi knacka på och pratas vid.

SKOJA INTE! det var så mycket avgas från bilar bora-bora, så såhär gled vi runt varje dag. folk trodde vi var knäppa. men orka bli hög liksom.

En street-pointer som pointar med en tidning ; )

sådana här köpte vi massor av, endast 1000 shillings vilket är tio svenska.

inga kundvagnar här inte. såg även en man som bar runt på 50kg mjöl på axlarna och hans ansikte blev helt vitt av mjölet. de kan verkligen gå runt och att bli trötta. och ni vet i vilket väder? minst 30 grader iaf.

ÅÅHH!!! här var vi i byarna. jag tyckte att det var det roligaste med resan. allt var så annorlunda, man träffade glada barn som uppskattade livet fast dem saknade så mycket. Jag blev lycklig av detta. Man måste inte ha allt för att må bäst.

Love and fotball

Tog lite spontana bilder på barn i byn när jag satt i bilen.

En bild säger mer än tusen ord.

Sista måltiden i UG och den satt som den skulle. Talipa(friterad fisk) med chipsy& hot chili sauce. i'm lovin it.

Jag var laddad inför den långa resan. mamma skulle lämna mig på flygplatsen. Sov ingenting natten innan. så excited.

My uncle Fred(dad's youngest brother) at work. han äger ett tryckeri.

Pappa och hans polare. har känt varandra sedan de var små, då de boxades tillsammans runt afrika. Pappa vart ju Elit i Afrika.

My sweet cousin james, and I.

Jag blev så chockad över hur alla var så religiösa i detta land. nästan på alla bilar vart det Jesus eller uttryck ur bibeln även koranen. "inshalla" och "Mashalla" stod det på vissa taxi bilar. uganda betsår ju trots allt av 12% muslimer av befolkningen och det fanns en jättestor och fin Moské i kampala.

Skräddare mitt på gatan sådär. gillade det. här kunde man fixa och hitta allt.

Ser ni folkmassan? skpja inte. såhär myckett folk i stan varjedag och klockan va typ bara nio på morgonen. Ni skulle sätt hur dte såg ut på en Söndag. helt TOMT! Då är alla hemma eller i kyrkan. det är ju en vilodag. det var coolt tycker jag. Allt blev så tyst och stilla.


här sålde man skor. minns hur sura de blev för att jag tog kortet, sedan när jag visade de bilden. de ba; ta en ny. du har en bra kamera! ; D

Nu förstår jag var pappa har fått sitt beteende ifrån, his most loving and caring Mother. (L)

Hon vill bara hålla i sina älsklingars händer och kunde inte fatta att vi vart där ; D

Jag liknar pappa, pappa liknar farmor, och farmor har mitt namn. vi liknar varandra.
balkongen till mitt hotellrum. (Aponey Hotell)

Här sov jag i åtta dagar ; D

jag gillar bilden, jag gillar tegel muren.


haha! Om ni inte känner till min pappas och mammas kärlekshistoria, så hyrde pappa rum hos min mammas familj då han boxades och jobbade mycket i byn där mamma kom ifrån. Detta var då dörren till han rum. 25 år sedan. och detta har numera blivit ett förråd. pappa kunde inte sluta garva åt det HAHAHA.

hade precis landat i entebbe och vi skulle direkt till hotellet."trodde vi".

"Nordstan". Ni ska bara veta hur ostressat det va.

hahah hittade denna bilden hemma hos min uncle. som jag blev chockad HAHAH spana in joanies feta panna. sedan har vi mig i mitten och min kusin Brenda längst till höger ; D

My loving Yaya. Hon blev så lycklig över att få träffa mig efter så måånga år. Hon kunde inte sluta gråta. och jag bara log förstårs. Det kändes skönt att träffa henne. hon har inte alls mycket kvar. Kan inte fatta för ngt år sedan var hon starkast i världen och idag är hon förlamad i halva kropen. HMM! ta vara på eran tid.

Typ tjocka släkten. nejdå! detta är inte ens en femtedel av min släkt, men en liten del iaf. kul att träffa dem aasss. ; ) jag bad alla vinka hem till Sverige, so now, wave back ; )
a

Mina mostrar, till vänster har vi Nansugba och sedan Night till höger. Jag tror nog aldrig någon burit mig så mycket som Nansugba. haha så fort hon såg mig ba hon mig. och det var inte kort. antar väl att hon ville uttrycka sina känslor ; D I LOVE YOU

Pappa ville göra sig superfin för sin mamma Victoria : )

Kolla in min Kusin Fiona. hon är ju kopia av joanie. jag blev så lycklig så att jag ringde hela familjen i Sverige och berätta. det roliga är att de har samma mellannamn, Nnagawa.

Kan ni fatta att poliser och väktare knalla runt såhär, helt ostressat med gevär? Snacka om att jag va rädd första gången jag såg detta. men sedan kändes det ganska safe då vi hade sådana som vaktade vårt hotell.

Under tiden som vi väntade på min uncle's fru. tre långa timmar. hmm typiskt afrikaner. ehhhh!

Jo, jag måste skryta med all god mat. Säger bara Maaaaaaaaatoke för alla som vet ; D

Han ville så gärna vara med på bild. jag tog en massa bilder i Nakasori(marknaden vi befann oss på) och han ropade på mig och sa; snälla ta ett kort på mig. : )

Taxi bilarna och Bora-bora(taxi-bikes)

Just to experiance. Utedass

Efter toalett besöket! och såhär lycklig blev jag efter *NOT*. spredin peace, love n all.

och vi väntade och väntade.... uncle's fru var riktigt ostressad, precis som alla andra africans.

Ni ska bara veta hur mycket avgas det luktade.... man dör sakta men säkert.

det var precis bilar överallt. ni anar inte hur länge man kunde stå vänta för att kunna gå över gatan. just i denna delen av stan fanns det inget som hette Green/red light. De som saknade ben, tyckte verkligen synd om dem. Om det tog en timma? JAAA!

Telefonkioskerna ser iaf ut som i Sverige.

jag älskar marknader. själv blev det inte så mycket shoppning här utan mer på "nordstan".

bara för att vi var i London en dag också. heathrow.

Jag hade också en liten kusin som hette Faith, precis som mina mamma.


detta var första dagen i Kampala city. ni anar inte hur varmt det vart. Här gick vi endast ut för att utforska staden. har aldrig sett något liknande. allt var så annorlunda jämfört med Sverige.

I väntan på flyget till Pärlan av afrika. här satt vi i Amsterdam airport.
lycklig må jag säg.

äntligen får jag lov att säga. vilka fina fötter jag har ; D

jag förväntade mig en del shoppning i London, men nu blev det inte så pga jobbiga omständigheter. det blev iaf min älskade Obama t-shirt för endast 4,8 pund. 48SVENSKA. snacka om fyyynd och sedan en pincett och Pink. riktigt låga priser vart det där.

F - L -A-S-H-A-R



åååh vill tillbaka. sådan kort tid hann man verkligen inte göra något. hade velat besöka sjukhus, skolor och sånt. hann knappast ta mitt första sommarbad. men jag uppskattar verkligen alltid jag hade med alla därborta! ONE LOVE!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååååh vilka fina kort! Är också från uganda och vill bara hoppa på första bästa plan och åka dit efter att ha sett dina bilder =)

. v i c t o r y . sa...

haha jasså.. u should really goo ; D
pussar.

AggieOtto sa...

hihi:)hej hjartat:)det e helt kul vad du uplever i uganda just nu!For en kanlsa av att jag moste ta mig dit en vacker dag hahaha:)
bilderna forklar verkligen mycket mer an du kan ana o e helt otroliga:)Garvar av skratt har i varmen:):)halsa mamma o pappa:)love