torsdag 9 juli 2009

Entebbe Zoo

Vi var även på Botaniska trädgården. dte var verkligen jättefint. kunde inte ta mer än 3 bilder då min kamera dog = ( Dessa palmer påminner mig om The dream of Carlifornia. riktigt snyggt.

Och detta lilla träd om lejonkungen. det vistas ett liknande träd flera gånger i filmen.

Ser inte dessa träd ut som annanas? kolla ordentligt. De gröna löven, själva toppen av annansen samt de bruna själva under delen? innit? ; D PINE-APLLE-TREE










Uganda Wildlife Education Centre

ville köp allt härinne. så fina saker, men jag gick hem tomhänt. allt va så dyrt!


wiiihoooow

TRUE THAT!

lite tråkigt med skelett. men det är ändå coolt. gigantiska vart de.

de här djuren asså?

jag blev så arg när simba sov, ville ju ta en sådan cool bild när han kolla in i kameran.

De här fåglarna älskar att svälja ormar!

jag hoppas verkligen att jag aldrig blir jagad av en sådan här pytonorm. att jag aldrig ens får syn på någon sådan här i skogen. ack ack!

såhär låg den i flera minuter efter mat. så fort en insekt hade vägarna förbi så stängde den igen. iiih!

i love the colours. black&white

Ugandas nationalsymbol. hm vet knappt vad dessa fåglarna heter.

haha den va farlig.. jag ville ta kort på den. glömde att jag hade mina fingrar i stakettet, som den attackerade mig. haha sorry, jag ska aldrig mera rör stakettet igen liksom.


entebbe zoo är hur stort som helst. vi såg knappt alla djuren, men jag orkade inte fortsätta i hettan + att jag hade mina espradillos på mig, var så rädd om dem...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååååh skoooooooojar duuu! vilka vackra djur! mindre vacker var den stora ovanför simba hahaha shit. Vi har bara hundar åsnor och apor i Iran, fett tråkiga zoon =P

. v i c t o r y . sa...

haha visar man hundar på Zoo i iran? : )
hahah lite lustigt ; D

jag gillar zeeebror, så fina är dem (L)

Evelina sa...

Åh, jag ska åka till Uganda strax! Vad har du för tips och hur mycket fickpengar bör man ha med sig?
Kramar!
E